Rok zmien a rastu. Čo dokáže startup za 12 mesiacov s podporou Slovenskej sporiteľne
STARTUPY 14. 11. 2024
Keď SmartHead vstúpil do portfólia Seed Startera Slovenskej sporiteľne ako jeho prvý zainvestovaný startup, bolo jasné, že toto spojenie má potenciál. Po roku výsledky jasne ukazujú, že tento startup nezískal len finančnú podporu – spolupráca s najväčšou tuzemskou bankou sa pre SmartHead stala tiež katalyzátorom nových príležitostí a obchodných vzťahov.
„Už pri našom vzniku sme deklarovali, že Seed Starter nie je len o finančnej podpore. Vďaka silnému zázemiu a širokej sieti kontaktov Slovenskej sporiteľne dokážeme perspektívnym startupom v rámci tejto spolupráce otvárať aj dvere k obchodným príležitostiam.“
Michal Vanovčan, výkonný manažér Seed Startera Slovenskej sporiteľne
Win-win pre biznis i udržateľnosť
Prvým významným krokom v rámci spolupráce SmartHead a Seed Startera bola spoločná kampaň s názvom „Získajte náskok pre svoj biznis vďaka ESG“, ktorá cielila primárne na malé a stredné podniky a ich rozvoj v oblasti udržateľnosti. „SmartHead v nej mohol ponúknuť svoje funkčné riešenie pre ESG reporting, zatiaľ čo Slovenská sporiteľňa využila pozíciu najväčšej banky na Slovensku, aby ho ponúkla širokej základni svojich klientov,“ vysvetľuje Juraj Vilém, Sustainability Manager Slovenskej sporiteľne.
Zatiaľ čo jarná kampaň bola zameraná na SMEs, v druhej polovici roka sa Slovenská sporiteľňa rozhodla predstaviť toto riešenie veľkým klientom, pre ktorých je už ESG zákonnou povinnosťou, a zorganizovala pre nich networkingový event. „Prišlo zhruba 70 firiem, ktorým sa najprv podrobne odprezentovala téma ESG, jej prínos pre firmy i klientov, a to najmä z pohľadu vlastnej skúsenosti banky. Súčasťou bol aj priestor pre nás predstaviť im SmartHead ESG softvérové riešenie,“ hovorí Veri Osvald a dodáva, že event získal veľmi pozitívne ohlasy a vďaka nemu nadviazali aj kontakty a uzavreli kontrakty s niekoľkými veľkými spoločnosťami.
„V tejto spolupráci vidíme prínos aj pre banku, pretože sa môžeme profilovať ako líder v oblasti udržateľnosti a zároveň našim klientom ponúknuť efektívne riešenie v podobe softvéru pre ESG reporting. Dávame im do rúk účinný nástroj, ktorý im umožní fungovať v súlade s novými požiadavkami a súčasnými trendmi.“
Juraj Vilém, Sustainability Manager Slovenskej sporiteľne
Následne Slovenská sporiteľňa pripravila ešte workshop pre svojich relationship manažérov. „Tí vyselektovali firmy z portfólia klientov banky, ktoré by mohla téma ESG zaujímať, a oslovili ich priamo prostredníctvom emailu. Vyše polovica oslovených firiem prejavila záujem o riešenie SmartHead. S týmito spoločnosťami sa potom už rokovalo individuálne,“ vysvetľuje Veri Osvald.
Výsledkom týchto aktivít bolo pre SmartHead 10 % konvertovaných leadov na klientov vrátane veľkých holdingov a ďalších 50 % je aktívnych v sales pipeline SmartHead. A to je len začiatok – ďalších 80 firiem čaká na oslovenie v druhom kole kampane, ktoré sa momentálne pripravuje.
Udržateľná synergia startupu a banky
Jedným z dôležitých míľnikov spolupráce so Seed Starterom bola aj účasť Veri Osvald na nedávnej Biznis konferencii Slovenskej sporiteľne, kde dostala príležitosť viesť praktický workshop o ESG. Pre SmartHead tak toto partnerstvo znamená jednoznačne výrazný posun vpred.
„Spolupráca so silným partnerom, akým je Slovenská sporiteľňa, nám otvára nové možnosti rastu a škálovania SmartHead ESG riešenia.“
Veri Osvald, CEO SmartHead
„Aj vďaka spolupráci so Slovenskou sporiteľňou si posilňujeme naše partnerstvá s kredibilnými hráčmi, predovšetkým s konzultačnými a audítorskými spoločnosťami, ako sú napr. EY, Forvis Mazars, Deloitte, KPMG, TPA, Kreston alebo PwC,“ hodnotí Veri Osvald s tým, že vďaka týmto spoluprácam vedia rozšíriť počet svojich klientov, ktorí budú v oblasti CSRD reportingu využívať práve smart ESG digitálne riešenie od SmartHead.